Generelle spørsmål

Er det mulig å bestille gaver levert på døren til mottaker?

Ja, vi har et godt og gjennomtenkt utvalg av gaver som faller i smak for de fleste. Du bestiller gjennom vår nettside og mottaker får levert gaven på døren med en personlig hilsen.

Har dere butikker jeg kan besøke?

Nei, dessverrre. Vi har kun netthandel.

Hvordan kan jeg kontakte Kosibox?

Chat med oss mandag til fredag mellom 9:00 og 16:00! Vi hører gjerne fra deg :)

Du kan også bruke epostskjema, så svarer vi som regel innen kort tid.

Hvem står bak Kosibox?

Kosibox er en nystartet familiebedrift. Les mer om oss.

Kan jeg slette mine personopplysninger?

Ja, kontakt oss via epostskjema med ditt navn så sletter vi dine data. Se ellers vår side om personvern.

Tilbyr dere bedriftsgaver?

Ja, vi tilbyr bedriftsgaver og firmagaver til ansatte / medarbeidere. Les mer om firmagaver til ansatte.

Kan jeg kjøpe gaver for ulike anledninger?

Ja, vi har valgt ut gaver som passer for ulike anledninger, som blant annet:

Julegaver

Farsdag

Bursdag

Babygaver

Frokost som gave

Gaver fra Norge og Norden

Spørsmål om levering

Hva koster levering?

Gratis frakt er tilgjengelig, avhengig av hvor du vil levere og hvor mye du handler for, se leveringsalternativer her.

Hvor i landet leverer Kosibox?

Kosibox leverer i hele Norge, med unntak av Svalbard. Leveringstider varierer mellom landsdeler. 

Når på dagen leverer dere?

Levering til privatadresser med Porterbuddy er på kveldstid, typisk mellom 1730 og 2130.

Levering med Posten er på dagtid, men er ikke avhengig av at Mottaker er hjemme. Gaven henges i en pose på døren eller legges i postkassen.

Levering til bedriftsadresser er på dagtid.

Hvordan får mottaker vite at en Kosibox er på vei?

Mottaker får beskjed via SMS. Derfor er det viktig at du husker å oppgi korrekt telefonnummer.

Gi gjerne beskjed til mottaker i forkant også, så er du sikker på at han/hun ikke går glipp av noe.

Mottaker får litt ulik opplevelse avhengig av hvilket fraktalternativ du velger (Porterbuddy eller Posten).

Med Porterbuddy kan Mottaker velge å endre utleveringsdag, eller avtale levering utenfor døren hvis de ikke er hjemme.

Med Posten blir gaven hengt i en pose på døren, eller legges i postkassen, så leveringen avhenger ikke av om Mottaker er hjemme akkurat da.

Kan mottaker endre leveringstidspunkt?

Porterbuddy

Dersom du har bestilt med levering innen et 2-timersvindu, kan mottaker frem til 14:00 velge et annet tidsvindu samme kveld på sporingssiden, som blir tilgjengelig via SMS.

Er det planlagt levering i et 4-timersvindu, eller mottaker ikke har mulighet å ta imot pakken samme dag, bør mottaker ta kontakt med Porterbuddy.

Posten

Mottaker kan ikke endre leveringstidspunkt, men blir varslet via SMS før pakken er klar til utlevering. Posten kan levere selv om Mottaker ikke er hjemme.

Personlig levering eller legge pakken utenfor døren?

For Porterbuddy er leveringen personlig, men mottaker kan velge at budet legger pakken utenfor døren uten å ringe på. Dette valget gjøres gjennom sporingslinken som kommer i SMS fra Porterbuddy.

Med Posten legges gaven i en pose som henges på døren, eller i postkassen, uten personlig overrekkelse.

Hva skjer om mottaker ikke er hjemme når dere leverer?

Porterbuddy:

Dersom ingen var hjemme, og det var ikke gjort noen avtale om å legge pakken utenfor døren, vil Porterbuddy kontakte mottaker via SMS. Der kan ny levering avtales.

Posten:

Pakken henges på døren i en pose eller legges i postkassen.

Spørsmål om våre KOSIBOX gaveesker og innpaking

Sammenleggbart innhold

Bygg din egen KOSIBOX - hva skjer om det blir for trangt i esken?

Når du bygger din egen KOSIBOX kan du legge til så mange produkter du vil. Dersom vi ser at det ikke blir plass til alt, blir du automatisk oppgradert til den store esken.

Dersom det heller ikke er plass i den store esken, legger vi KOSIBOXen i en større frakteske. De overskytende produktene blir lagt pent ved siden av KOSIBOXen.

Ferdig KOSIBOX - får dere plass til alle tilleggsgavene i esken?

Tilleggsgavene er valgt ut for å passe i de ulike KOSIBOXene, som KOSI-CHILL og KOSI-LOVE.

Dersom det mot formodning skulle bli for trangt med akkurat din sammensetning av produkter, legger vi KOSIBOXen i en større frakteske. De overskytende produktene blir lagt pent ved siden av KOSIBOXen.

Kan jeg kombinere kjøp av en KOSIBOX og artikler uten innpakning?

Ja. Dersom du legger artikler uten innpakning i handlekurven, sammen med en KOSIBOX, så blir alt lagt i en større frakteske. KOSIBOXen for seg, og de andre gavene ved siden av.

Jeg har ingen KOSIBOX i min handlekurv, hvordan blir produktene pakket?

Dersom det ikke er noen KOSIBOX gaveeske, som KOSI-CHILL eller Bygg din egen KOSIBOX, pakkes alle produktene i ordinær fraktemballasje.

Spørsmål rundt bærekraft og miljø

Hvor kommer innpakning og gaveartikler fra?

Vår innpakning er laget med høy grad av resirkulert papir/papp.

Vi legger vekt på å kjøpe mest mulig lokalt i våre nærområder for å minimere fraktkilometer.

Emballasjen er valgt for å være så miljøvennlig som mulig.

Hvordan gjenvinner jeg innpakningen?

Vi håper først og fremst at mottakerne vil ønske å bruke esken på nytt til andre formål.

Vi har som mål at våre Kosiboxer skal være av 100% papir/papp, og skal resirkuleres som dette.

Nå i vår "soft launch" har den store Kosiboxen et filmlag av plast. Forhåpentligvis ønsker mottaker å gjenbruke esken, men hvis ikke skal den gjenvinnes som restavfall. Dette er et begrenset opplag, og fases snarlig ut med ren 100% papp.

Vi bruker fyllmateriale av papir og silkepapir. Vi benytter også klistremerker, som er papirbaserte og kan også gjenvinnes som papir. Vi bruker kraftpapir til ytre innpakning, med pakketeip av papir.

Sett i gang, send din gave

Send din gave på døra nå!